Coraz większa ilość marketerów dostrzega duże możliwości działania reklamy na serwisach społecznościowych. Już w tym momencie, większość korporacji, uznanych marek, podaje własnym odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Portale te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby wielbicieli internetu, są też miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny towarów.
Internauci konstruują swoiste kluby jednoczące wielbicieli, zapaleńców wskazanych artykułów, usług, przedsięwzięć – sprawdź prowadzenie facebooka. Jeden fanpage, to przynajmniej 50 entuzjastów. Takich fanpage’y jest najwięcej, albowiem ponad 60 tysięcy. Dla zamiarów marketingowych, im znacznie większy fanpage, tym poprawniejsze dotarcie z reklamą. Parę polskich profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy zapaleńców, co uwidocznia jak duży jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość hołdowników, fanatyków danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Wyśmienite artykuły będą zrzeszały znaczącą ilość zapaleńców, jest to nieuniknione. Fani odnaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak de facto, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego tworzenia wizerunku danego profilu.