W jaki sposób wpajać dzieciom zasady dbania o zdrowie?

Lato obfituje w dużo owocowych frykasów, na jakie z utęsknieniem czekamy przez większą część roku. Nie ma przyjaźniejszych witamin, jak te, pochodzące ze świeżo zerwanych z drzewa czy krzaka owoców, dojrzałych w słońcu, przepojonych zapachem świeżości.

Niemal każdy owoc jest bardziej wartościowy od barwnej tabletki witaminowej z apteki. Jakich witamin dostarczamy organizmowi podjadając w ogrodzie? Truskawki pojawiają się na krótko, przyzwoicie jest wobec tego maksymalnie wykorzystać ich walory. Są doskonałym źródłem witamin C, A i B. Ułatwiają przyswajanie żelaza z innych produktów, poprawiają trawienie tłuszczu oraz białka, zmniejszają ciśnienie oraz neutralizują substancje karcynogenne – przetestuj jagody acai odchudzanie. Porządnie wpływają na skonstruowany przez nas nastrój. Czy ktoś zdaje sobie sprawę z tego, że czereśnie opóźniają proces starzenia? Obejmują dużo witaminy C, A, B oraz flawonoidy. Neutralizują działanie wolnych rodników, a tym samym spowalniają starzenie się skóry. Oczyszczają organizm z toksyn. Maliny są bogatym źródłem witaminy C oraz błonnika.

Prócz innych składników mineralnych mają witaminę E oraz kwas foliowy. Witamina C wzmacnia naszą idealną odporność – sok malinowy jest w szeregu przypadków używany przy przeziębieniach oraz stanach grypowych. Powinny zajadać się nimi kobiety planujące ciążę – ze względu na znaczną ilość kwasu foliowego. Wiśnie, jakich możemy spotkać parę odmian, zawierają również witaminę C, korzystnie działają na skórę, oczyszczają organizm z trujących substancji. Poprawiają pracę układu krążenia. Nie zapominajmy w takim razie o podskubywaniu takich witamin prosto z krzaka, ale także o tym, iż z ich ilością nie należy przesadzać.

Dodaj komentarz